RSS

Nya tag

08 Maj

Nu är jag precis hemma igen efter en efterlängtad värmelöpning. Det var 17,5 grader när jag gick ut och väl hemma igen hade temperaturen stigit till 21 grader. Med andra ord så var det jäkligt varmt i solen. Jag hade förberett mig bra och tänkte inte göra om tabbarna från gårdagen. Löpningen i sig var så där. Värmen sliter mer på kroppen och driver upp pulsen. Jag kunde efteråt notera att jag låg ca 5-6 slag i snittpuls över mitt normala. Då blir det därefter. Dagens pass till Humlebadet gav mig 11,1 km och jag stånkade runt på ett snittempo av 7:30/km. Det är OK men inte mer.

Jag har haft lite svårt att smälta gårdagens lilla misslyckande och att inte känna igen signalerna. Jag har ju varit där förut. Men att inte koppla in rutinen och vidta åtgärder retar mig. Samtidigt skall jag erkänna att jag var inte mentalt stark att göra så heller och det är där jag ser misslyckandet. Men fortfarande är jag i så pass bra skick att jag ändå kan röra mig och jag gör det mer än huvuddelen av Sveriges befolkning och av Sveriges manliga andel av 60-åringar.

 
1 kommentar

Publicerat av på 8 maj, 2016 i Diverse, Träning

 

Ett svar till “Nya tag

  1. Janne

    9 maj, 2016 at 01:18

    Hej!
    Kämpa på!

    Appropå högre puls vid varmare väder. Syrehalten är densamma, däremot inte densiteten – luften utvidgas när den värms upp så därför finns det mindre syre (och allt annat) i varje liter luft när det är varmt.

     

Kommentera

 
