RSS

Materialvård

05 Maj

Min lediga dag började med en tur till IKEA i Bäckebol där jag köpte två stycken vindskydd till terrassen som jag ville prova. Jag visste vad jag ville ha och var där när de öppnade. Som tur var låg de innanför kassan där jag gick. Grabbade två och betalade. Innan fem minuter hade gått var jag ute igen och på väg till bilen. Det måste varit ett rekord i snabbt IKEA-besök.

Resten av dagen har ägnats åt lite av varje. Mest cykelvård min Nishiki är milt utryckt grymt skitig och det har tagit några timmar att få bakväxel och bakhjul med kassett rena. Imorgon skall främre växel fräschas upp och allt skall oljas så att det är perfekt inför lördagens stadsgiro. En liten underbar tupplur på terrassen hanns också med i det fina vädret. Mumma för min själ. Att bara ligga där ute och låta allt ljud runt omkring flöda in ger en fantastisk avslappning och lite skön middagssömn. Det kommer inte att bli sista gången.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 maj, 2016 i Hemma, Prylar

 

Kommentera

 
