RSS

Stopp på bron

02 Maj

Jaha! Då var den första dagen av tre avklarad Dags att härda ut två dagar till. Trösten är att kunna pendelcykla. Att det är vår märks också på så sätt att nu börjar de där jävla åkgräsklipparna använda GC-banan som transportväg över Marieholmsbron. Idag mötte Kenneth och jag en sådan flane, som tur var på det breda stället (2,5 m). De är så jävla lata att de inte kan dra upp skiten på en trailer och köra runt åbäket.

vlcsnap-2016-05-02-21h06m01s536

Detta gör mig tvärförbannad. När jag kom ner från bron fick jag dra på munnen. Där stod ett cykelpar och hånglade för fulla segel. Visst kan cykling öka kärleken i trafiken! Mycket får man se under sina pendelcyklingar…

vlcsnap-2016-05-02-21h07m07s203

Annars har dagen varit för jävlig. Vaknade med ett blodtryck som låg i paritet vad jag hade innan min aortadissektion. Skulle mäta mitt PK-värde (waranet) idag och det jävlades så att jag fick göra om det hela fyra gånger innan jag fick ett värde med ömma fingertoppar som följd. Till råga på allt var värdet dubbelt så högt än mitt maxvärde. Grrr. Sedan har det mesta jävlats idag.

Det som räddade dagen var cyklingen och mitt startbevis till Göteborgsgirot inför lördagens lilla cykeltur. Att få i sig en bit varmrökt lax efter hemkomsten gjorde inte heller saken sämre.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 maj, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
