RSS

Att härda ut

25 Apr

Fortfarande är vår terrass under ombyggnad, fast nu börjar jag se ljuset i tunnelm. Förhoppningsvis kommer det att vara klart i morgon. Då skall jag flytta ut allt från vardagsrummet och göra uterummet beboeligt först. Men innan dess måste jag nog blåsa rent hela terrassen med högtryckstvätten för att få bort allt sågspån och lite annat krafs.

Idag har jag vilat och det kändes faktiskt ganska skönt. Kanske blir det vila imorgon också. Nu gäller det att härda ut denna vecka utan att mentalt klappa igenom. Varje dag är en kamp nu för tiden. Nästa vecka blir dock lite bättre med enbart tre arbetsdagar. Det är inte så enkelt att jobba med mental trötthet. Jag vet! Många har sagt det! Detta med sjukskrivning. Just nu är det inte läge och det beror på ett antal olika parametrar som samverkar runt omkring mig. Så det anser jag vara färdigdiskuterat. Sammanvägt gör detta att jag biter ihop och härdar ut så gott det går. Men trots allt så är den mentala tröttheten det största hotet mot mig just nu. Var tog friåret vägen? Mindre än två år kvar till min 62-årsdag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 april, 2016 i Hälsa, Hemma

 

Kommentera

 
