RSS

Bra cykling men inställd simning

22 Apr

Morgonens cykeltur till jobbet gick jäkligt snabbt trots en lättare motvind. För första gången på länge så var jag under timman. Strax under 58 minuter. Det var som sjutton. Däremot blev det inte lika kul i eftermiddags. Jag ville snacka lite med byggfolket hemma och om deras planer och beslöt mig för att cykla hem lite tidigare än vanligt. Jobbdatorn packades ner i cykelväskan så jag kunde köra den missade timman hemifrån. Och visst gick det undan på hemvägen också. 53 minuter och det kändes ganska OK. Men efter en timma började det kännas lite oroligt och jag kände mig inte alls särskilt bra. Tanken var att jag skulle tagit mig till Åby och simmat med frugan och våra LEK-vänner. Men jag fick ganska så snabbt ompröva det beslutet och kasta in handduken.

Vad orsaken var vet jag inte men det var inte läge att ägna sig åt fysisk aktivitet. Det blev att parkera sig i soffan och ta en lur istället. Nu så här på kvällskvisten känns det lite bättre även om det är lite oroligt. En natts sömn (utan väckarklockan) kommer nog att göra tricket. Det får nog bli vilodag imorgon tror jag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 april, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
