RSS

4 månader kvar

20 Apr

Nu närmar det sig. Idag är det exakt 4 månader kvar till Ironman Kalmar. 4 månader är ju inte så mycket i det sammanhangen. Jag har fortfarande inte fått kläm på löpningen som jag vill ha det. Cyklingen lär bli det minsta bekymret (under förutsättning att den inte går sönder). Det är just löpningen som är lite tveksam. Jag kan nog hålla igång en mara när det väl gäller, men inte mer, så det skulle jag vilja träna lite mer på. Simningen behövs skärpas upp också, då är det mest lite simrelaterad styrketräning som skall till, samt open water pass med inriktning på navigering. Ligga och vela i en bassäng är ganska meningslöst (för mig). Men ändå känner jag mig inte så där jätteängslig.

Morgonens cykling tillsammans med frugan blev en riktigt angenäm upplevelse. Förvisso nollgradigt när vi startade och vindstilla. När jag kom ut till Arendal hade vinden ökat lite men den störde inte det minsta. Ökningen var väl från 0 till 2 m/s på sin höjd. Däremot hade temperaturen ökat, det var lite mer behagliga 5 grader när jag kom fram. Det var en riktigt fin och incidentfri cykelmorgon. Hemfärden lär enligt prognosen till riktigt trevlig den med.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 april, 2016 i Rehab & skador

 

Kommentera

 
