RSS

Helt slut efer invigning

19 Apr

Årets 40:e pendelcykling blev minsann en upplevelse utöver det vanliga. Vilken jävla motvind! Redan från start fick jag gå ner till mellanklingan. Det blåste sydvästlig vind (klockren motvind) med 21 – 22 m/s i byarna. Jag fick verkligen veta att jag levde. Normalt när jag rullar ner för Göta Älv-bron, brukar jag ligga i spannet 37 – 44 km/h. Idag uppnådde jag den svindlande hastigheten av 22 km/h. För att inte prata om min kära Oljeväg. Jag var tvungen att växla ner till den minsta klingan, ändå masade jag mig fram i ca 10 km/h. Urrk! Väl framme var jag helt färdig och hade verkligen fått slita ont, den resan tog styggt. Till råga på allt så kommer vinden till eftermiddagen vrida till nordost (klockren motvind igen!). Nå väl, ska det vara så ska det. Även om det blir medvind hem så blir det lugna puckar. Ett som är säkert. Jag har en stark känsla av att det blir tidigt i säng idag. Roligt var också att jag fick inviga min nya ”bakåtkamera” vilket gör att jag nu kan få reda på lite mer om vad som händer bakom mig (inte under färd). Kameran bjöd på bra bildkvalité och ni kan ett ett smakprov nedan. Nummerplåten syns bra och det är viktigast (just in case).

vlcsnap-00065

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 april, 2016 i Prylar, Träning

 

Kommentera

 
