RSS

Snabbt hem och beställ

14 Apr

Vilken eftermiddag. Strålande solsken och en svag sydvästlig vind som vi hade i ryggen när vi körde hem, Kenneth och jag. Det gick undan värre, trots att vi tog en något längre väg dundrade jag hem på 53 minuter blankt på min svarta aluminiumhäst. Undrar hur det blir när jag kommer ut med min Focus och Med min Trek som bara väger tredjedelen av Nishikin. Nu gör vi så att denna dag valde Kenneth vilken väg hem vi skulle ta, nästa gång blir det min tur och så växlar vi och får därmed ännu mer variation.

Till min stora glädje kunde jag också lägga en beställning på min önskade tempohjälm – Casco Speedster och får nu vänta någon vecka innan det rasslar till på posten. Tre olika visir har jag också med. Mörka med spegelglas, orange och klarglas. Dessa varianter använder jag flitigt redan nu med mina X-kross-brillor. Fördelen med denna hjälm är att ventilationen är bättre för jag har haft problem under vintern med igenimmade glasögon. X-krossen har gett ett luftdrag in och utlöst en hejdlös tårbildning. Hade jag tagit av mig brillorna skulle folk tro att jag storlipade. En annan stor fördel för mig är att man kan ha vanliga glasögon innanför visiret vilket är kanon de dagar jag bär vanliga glasögon mellan mina linsbyten och slipper att köra med nedsatt syn. Hjälmen kan jag alltså använda vid tävlingar som Västkusten runt, Iroman etc och även under mina pendelcyklingar. Nu har jag fått beställt de saker jag egentligen önskade mig till min födelsedag och jag har också kvar lite som kommer att räcka till ett par cykelskor. De skor jag använder nu är lite tunna eftersom de är avsedda för spinning inomhus. Jag vill ha ett par jag kan använda ute från tidig vår till sen höst och som är lite robustare. Jag har sett ett par på XXL som inte kostar skjortan och gott och väl uppfyller mina önskemål.

CascoSpeedster

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 april, 2016 i Diverse, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
