RSS

Spin of Hope

02 Apr

Idag har det varit en lång dag. steg upp halv sex gjorde mig i ordning och åkte ner till Friskis & Svettis i Lackarebäck i Mölndal. det är dags för 12 timmars spinning. Jag kände mig nog ganska trygg inför uppgiften men samtidigt lite så där osäker. Men det är ju ändå inte första gången jag kör en 12 timmars.

Passen var av skiftande kvalité. Det fanns några bottennapp men det fanns ju också riktigt fina pass. Inga nämnda och inga glömda. Den stora besvikelsen var avsaknaden av hårdrock. Jag kunde faktiskt under dessa 12 timmar endast räkna in 4 (!) hårdrocklåtar och inte en endaste Rammstein. Där ligger det en stor besvikelsen. Det som däremot överraskade mig själv väldigt positivt var att jag hade inte det absolut minsta problem att köra dessa 12 timmar. Det gick faktiskt riktigt geswint Det fanns många låtar jag körde riktigt hårt till, inte minst den absolut sista låten, Billy Idols Rebel Yell, då gav jag precis allt och var ganska slut när låten tog slut. Trots detta känner jag mig oförskämt pigg och Carina undrar vad fan jag går på. Inget, detta är min antidepressiva medicin.

Jag har också en skön känsla i kroppen. Nu har jag varit med om att dra in pengar till Barncancerfonden. Många klappar på axeln har jag fått idag och det uppskattar jag. men 12 timmar är ju egentligen bara en hyfsat snabb Vätternrunda. Vi kör för att stödja forskningen som hjälper de cancersjuka barnen. de lider av sin cancer men kämpar på. De har dåliga odds och många går bort i förtid. Dessa barn lider i många år och sätter jag det i proportion till min insats så vad är 12 timmar mot deras lidande? Det här var det minsta jag kunde göra. Att jag sedan får ett långpass gör ju inte saken sämre. Det är med en nöjd och skön känsla jag går till sängs ikväll.

20160402_064139

Klar för start!

20160402_185408

12 timmar avklarade….

20160402_185321

Två 12 timmarsspinnare – Jag och Kaj Jensen

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 april, 2016 i Träning/Tävling

 

Lämna en kommentar