RSS

Sista dagen

31 Mar

Snart är min sista arbetsdag på Volvo till ända. Imorgon går jag tillbaka till samma skrivbord, samma dator osv, men då heter min arbetsgivare HCL (Hindustan Computer Limited). Ett gigantiskt Indiskt IT-företag med 110000 anställda world wide. Innan HCL kom på tal i september/oktober hade jag inte hört flaska om detta jätteföretag, ett bland världens största IT-företag. Innan sammanslagningen finns det ca 230 HCL-anställda i Sverige och över en natt kommer det in ytterligare ca 1800 personer. En stor utmaning för HCL Sverige också. Jag ser verkligen fram emot detta. Nya möjligheter till utveckling (som nuvarande företag inte har kunnat värpa fram), kanske nytt uppdrag eller liknande. Samtidigt skall jag villigt erkänna att det känns faktiskt lite konstigt. Jag har trots allt varit ute på Volvo i 20 år, började 1996 som konsult och anställdes 2002 och vips bara över en natt så är det borta. Det jag kommer att göra nu är att (fortfarande) sitta still i båten och se vart den för mig och syna min nya arbetsgivare och vad de har sagt till oss. Men för mig är en epok slut och ny börjar.

Som extra krydda denna dag så kom min ultravän Kristina Paltén till oss på Volvo och höll ett fantastiskt föredrag om sin fantastiska löpning som ensam kvinna genom Iran. Det var väl det som gjorde dagen för mig. Pendelcyklingen idag blir veckans sista. Imorgon nedgraderar jag mig till bilist och jag vill ha en vilodag inför 12 timmars-spiningen Spinn of Hope som jag skall köra på Friskis och Svettis i Lackarebäck.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 mars, 2016 i Familj och Vänner, Jobb

 

Kommentera

 
