RSS

Första dagen i sista veckan

29 Mar

Idag cyklade jag till jobbet och påbörjade den första arbetsdagen på min sista vecka på Volvo. På fredag när veckan är slut har jag en ny arbetsgivare. Det känns onekligen lite konstigt. Det är tänkt att det skall vara ”business as usual” men det är mycket som skall klaffa i verksamhetsövergången. Vi skall lära oss nya tidrapporteringssystem etc, etc. Så tillsammans med mitt ordinarie uppdrag lär jag inte ha några sysselsättningsproblem.

Det blev även en bra cykling både till och från jobbet utan några incidenter, det flöt på riktigt bra trots en icke föraktfull motvind på morgonen kunde jag även snitta i drygt 20 km/h. På hemvägen gick det däremot undan. Jag var hemma på 55 minuter och ändå kände jag att jag inte tog i. Förvisso medvind men det var bra flyt. Det verkar bli bra det här. I och med sommartiden har det blivit lite mörkare på morgonen men det varar ju inte så länge.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 mars, 2016 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
