RSS

Nedgraderad

11 Mar

Idag har jag nedgraderat mig till bilist och det var ingen roliga känsla. Jag känner genast ett stresspåslag när jag sätter mig bakom ratten och jag kan inte förklara varför. Jag saknar cyklingen idag. Däremot kan jag förklara varför jag tog bilen och inte cykel. I eftermiddag efter jobbet åker jag ner till Kville och fiskar upp Frugan och sedan drar vi upp till Skövde, där vankas det 6-timmars löpning imorgon. Det har (nästan) blivit tradition att åka dit och harva runt i Bolognerparken. Det skall bli himla trevligt at få återse vänner och bekanta och inte minst den kära gamla mördarbacken. Om jag har några mål? Nope! Med tanke på den bleka insats av löpning i år (73,6 km totalt) har jag inga större förväntningar. Jag kommer att betrakta det hela som ett slags diagnostiskt prov för att se hur det står till med gubbjäkeln. Det får blir vad det blir, så att säga. Jag har dessutom missat målet med att vara nere på 85 kg inför denna tävling och jag står fortfarande och hamrar på 91-92 kg. Hur som helst ingår denna tävling i min race plan till Kalmar (projekt RIK).

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 mars, 2016 i Diverse, Hälsa, Träning

 

2 svar till “Nedgraderad

  1. Örjan Mattsson

    11 mars, 2016 at 20:23

    Lycka till imorgon!
    Det blir vad det blir.

    /Örjan

     
    • Ultrastefan

      12 mars, 2016 at 10:20

      Tackar! Sant Örjan, så sant. Det viktigaste är att ha trevligt och hålla livskvalitén uppe. /S

       

Kommentera

 
