RSS

Iordningställande

06 Mar

Vasalopp är en utmärkt form att småtitta på när man gör i ordning sin nya dator så att den blir som jag vill ha den. Det har varit lite pyssel under dagen med att ominstallera alla program jag har, konfigurera burken etc… Att då ha Vasaloppet i bakgrunden gör ju det lite hela trevligare. Nu är den i alla fall igång och jag har nu vidtagit lite mer försiktighetsåtgärder avseende återställning. Nästa projekt är att bryta sig in i den gamla hårddisken och rädda det som skall räddas innan den kraschar helt. Plus ett par andra småjusteringar, mest av kosmetisk karaktär.

Nu har jag också pimpat min aluminiumhäst som står redo att ta mig till jobbet imorgon. En veckas ledighet är över och jag känner tyvärr att den inte hade någon som helst önskad effekt på mig. Jag känner mig fortfarande riktigt risig mentalt. Hoppas att cyklingen dövar det värsta. Bara att bita ihop och låta striden gå vidare.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 mars, 2016 i Datorer och webbsidor, Hemma

 

Kommentera

 
