RSS

Jag ser ljuset

22 Feb

I morse var det en ganska stökig cykling in till jobbet. Folk verkade ganska stissiga denna morgon. Ett genomgående tema denna morgon var att köra ut och ställa sig på cykelbanan innan man svängde ut på vägen. Detta ledde till en incident vid Nils Ericssonsplatsen där en bil lurade mig vid överfarten. Det var en hel radda bilar som passerade och skulle ut i den stora rondellen. En bil stod till hälften och skulle precis köra ut. Bilen efter saktade in och jag hade ögonkontakt och saktade själv in. Jag skulle fortsätta emellan när den främre bilen rullade och då hängde det jävla fanskapet på. Hade jag inte saktat in skulle jag kört in i han. Följden blev en tvärbromsning men jag hann bara klicka ur högerfoten (som jag brukar göra) men den plötsliga manövern gjorde att tyngdpunkten låg åt vänster och jag kunde inte parera och jag drattade i backen i ett moln av svordomar. Nu gick det bra. Det var en liten gräsplätt där jag föll och det blev inga skador på mig eller cykeln och det var bara att resa sig upp. Bilen efter denna dönick – en taxi – som bevittnat det hela,hade stannat och väntade tills jag kommit upp och tagit mig över. Jag vinkade glatt till honom för att visa att jag var OK och för att tacka. Bilarna bakom taxin fick snällt vänta. Denna gången gick det bra.

Hemvägen blev däremot mycket trevligare. Sydvästlig vind betyder medvind, det har jag ingenting emot. Utan att förta mig så hojade jag hem på 58 minuter. Inga dubbdäck idag. Men det som blev den stora upplevelsen var att jag hade dagsljus hela vägen hem. Det var verkligen länge sedan jag upplevde det. Nu måste ju våren vara på väg i alla fall. Enligt nyheterna är det vår ute på Vinga. Inte långt borta med andra ord.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 februari, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
