RSS

Sjuk

18 Feb

Igår var ingen rolig dag, inte ens cyklingen var kul. Det blev en seg resa till jobbet och jag hade en grym värk när jag kom fram som botades med Alvedon och Voltaren. Arbetsdagen flöt på hyfsat bra. Men under hemvägen blev jag väldigt illamående och det blev bara värre samtidigt som jag kände mig totalt kraftlös. Strax efter Hjalmar Brantingsplatsen tvingades jag att stanna och vid sidan av cykelbana spydde jag. Det blev en rejäl macka. Ordentligt omtumlad fortsatte jag hem, bokstavligen blek om nosen och kraftlös. Trots att jag hade gått ner på mellanklingan gick det inte fortare än 12 – 15 km/h på flack mark och jag fick verkligen bita ihop för att komma hem och då kom smärtorna tillbaka. Det var ju inte svårt att komma till slutsatsen att det är nog bäst att stanna hemma.

Så idag är jag hemma och kurerar mig och jag blir nog hemma imorgon också. Idag har jag inget illamående men jag känner mig rejält ruffig och omskakad. Vad det är vet jag inte. Igår trodde jag magsjuka men nu vet jag inte riktigt. Det kan också vara ett försök av ett influensavirus. Jag är vaccinerad men det kan finnas någon stygg variant som tagit sig igenom barriären och i någon reducerad form ställer till med jävelskap. Nu skall jag vila och ta det lugnt i ett par dagar, samtidigt hoppas jag att biverkningarna från statinet har lämnat kroppen också. Det är inte mycket med gubben just nu.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 februari, 2016 i Hälsa

 

Kommentera

 
