RSS

Striden går vidare

09 Feb

Igår blev det en totalt oinspirerad cykling till jobbet som i sig inte inspirerade mig heller. Att jag sedan välkomnades av en äckligt stark motvind gjorde ju inte saken bättre. Motvinden var så stark framme vid Arendals Skans att jag inte kom framåt utan var tvungen att klicka ur och sätta fötterna i backen, jag blåste dock inte omkull även om det inte var långt borta. Hemvägen dominerades av samma jäkla vind som nu hade vridit sig och kom från sidan. Så det var ingen bra start på en oinspirerad arbetsvecka. Blääh.

Idag var det en minst lika oinspirerad cykling till jobbet men inte lika jäklig motvind. Biverkningarna från statinet (läs muskeltrötthet) gör ju sitt till också och jag kämpar på för att inte gå in i väggen mentalt. Jobbet gör sitt bästa för att det skall inträffa, sedan kan de komma och vifta med sina policies hur mycket de vill. Just av den anledningen cyklar jag eftersom detta är nu min medicin och numera även mitt knark. Det positiva är att jag kan se hur det blir ljusare och ljusare för varje dag samt att jag ändå håller mitt blodtryck i schack. Nu är det vecka 6. Fredag vecka 8 och hela vecka 9 har jag lagt in en ledighet, just för att få bukt med min mentala trötthet. Då skall jag bara gå runt en vecka och drälla och göra det som faller mig in, träna, titta på Discovery, läsa eller vad det nu kan bli, men den veckan skall vara 1000% totalbefriad från alla former av något hitte-på. Jag börjar redan räkna ner till detta tillfälle. Idag är det också exakt två månader kvar till min födelsedag som jag inte riktigt heller orkat ta tag i. Just nu letar jag efter en lämplig lokal. En sak i taget.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 februari, 2016 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
