RSS

Fortsatt blåsigt

02 Feb

Det blev tidig sänggång igår, mycket tidig och jag vaknade av mig själv klarvaken tjugo över fem (klockan var ställd till halv sex). Så det var bara med andra ord att kliva upp dra på mig min cykelsparkdräkt och ge mig av inte till jobbet. Min misstanke var att det skulle ta längre tid denna morgon på grund av stormen. Ack vad denna misstanke besannades jag fick återigen slita mycket ont på mitt favoritblåshål Oljevägen. Jag visste ju av gammal erfarenhet att jag kommer ju fram, förr eller senare. Idag blev det definitivt senare. Även på Göta Älvbron bjöds jag på hårt motstånd och höll på att blåsa in i räcket ett par gånger. I vanlig ordning ser det ut som om jag får medvind på hemvägen (men regn) så jag behöver nog inte jobba lika hårt. Man kan ju alltid hoppas.

Jobbet med tillhörande turbulens tömmer mig allt mer på mental energi. Jag måste snart göra något drastiskt för att bryta denna elaka trend men just nu vet jag inte hur. Många parametrar som skall passa ihop här.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 februari, 2016 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
