RSS

Cykelvård

30 Jan

Efter att ha cyklat i snö, slask, modd, regn och kyla var min aluminiumhäst minst sagt grymt skitig och i stort behov av lite materielvård. Därför blev det ett cykelvårdspass ute på terrassen idag. Jag handtvättade cykeln skrubbade och höll på. Efter en timma var den ganska ren. Jag måste timat det hela ganska bra, för precis när jag var klar och hade fått in allt i uterummet så öste regnet ner.

Innan jag började tvätta cykeln hade jag åkt ner till Sävedalens Cykel och Sport för att hämta det extra hjulpar jag hade beställt och som jag skall montera mina sommardäck på och så att jag enkelt kan skifta mellan sommardäck och dubbdäck. Nu har jag två uppsättningar och kan snabbt anpassa mig efter väder och underlag.

20160130_170016

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 januari, 2016 i Diverse, Prylar

 

Kommentera

 
