RSS

Blåsig inledning

27 Jan

Så var jag igång med veckans första pendelcykling och herrrregud vad det blåste! Jag vet inte vilket som var värst – att cykelpulsa i lössnö eller käka massa luft på Oljevägen. Som riktigt grädde på moset behagade det att regna också. Men nu för tiden är jag van vid det mesta. I ärlighetens namn tar jag hellre regn och motvind än massa snö/snömodd på mer eller mindre oplogade vägar och GC-banor. Idag var det dock inget fel på underlaget. Ren asfalt överallt, trots det cyklar jag så mycket det går ute på vägen. GC-banorna är full med grus och flis och det är bara att be om en punktering att cykla på dessa just nu. Till helgen byter jag nog hjul och får cykla på vanliga däck och inget dubbat. Det ser jag fram emot. Jag skall hämta ett par hjul på lördag. Det ger mig möjlighet att snabbt kunna skifta hjul beroende på underlaget, något jag har saknat länge. Förhoppningsvis har jag bättre flyt med vinden på hemvägen men imorgon lär jag bli sönderblåst igen då väderprognosen (senast jag kollade) spådde att jag skulle kunna få upp till 24 m/s rätt i trynet. Det blir tidigt i säng ikväll, men först skall jag hinna träffa mina LEK-vänner.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 januari, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
