RSS

Lite söndagsträning

24 Jan

Det blev inget bloggande igår, beroende på att jag hade ingen lust att skriv och dessutom inget speciellt att skriva om. Jag kände mig ganska mosig igår efter veckans pendelcykling som var osedvanligt jobbig. Därför var det bra med en vilodag. Idag däremot har jag varit ute på en löpttur igen efter ett långt uppehåll. Det var riktig skönt att få komma ut trots det trista vädret. För mig var det värmebölja. 3 plusgrader, nästa vindstilla och så grått och trist. Jag kom ju på att jag hade Ice-bugs i min ägo och det var ju ett tag sedan de var framme ur gömmorna. Men idag kom de till sin rätt. Det hade i och för sig funka med vanliga löpardojor också, men det hade nog blivit ganska halkigt. Underlaget varierade från ren asfalt – lös snö – mindre isfläckar. Med mina ice-bugs kunde jag springa mer avslappnat och inte behöva koncentrera mig på var jag sätter fötterna. Löpningen var si så där. Segheten i kroppen satt kvar men jag kunde ändå springa min Kåhögsrunda utan att få en nära-döden-upplevlse. Som vanligt i uppförsbacken under Kånhögsbron dök bilderna upp från den sista klättringen från Lone Pine till Mount Whitneyportalen i mitt så åtråvärda Badwaterlopp upp framför mig och det blev betydligt lättare för mig att komma upp för backen.

Jag är i alla fall nöjd med att få komma ut och röra på dököttet. Men ett litet orosmoln börjar så sakta torna upp sig för hur det skall gå på Skövde 6 timmars den 12 mars. Jag har fortfarande inte kommit upp i distans. Nu hoppas jag lite på att det blir snösmältning den kommande tiden, det är ju aviserat plusgrader och om prognosen från klart.se stämmer den närmaste 14 dagarna så kommer det mer eller mindre konstant att regna hela tiden från onsdag. När det väl blir barmark och lite mer konstant plus är planen att byta ut ett par pendelcyklingar mot lite löpning till jobbet. Men den tiden, den sorgen. Nu känns det i alla fall ra. Jag har ätit en kvarg med solrosfrön och linfrön och det är en grymt stadig lunch och jag får i mig uteslutande proteiner. Strax skall Carina och jag ner och handla lite och därefter skall vi smälta våra träningspass (Hon har också varit igång idag).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 januari, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
