RSS

Nytt köldrekord igen!

21 Jan

Äääntligen fick jag till en cykling till jobbet! Två dagars uppehåll fick mig genast att må sämre mentalt men nu är det genast bättre. Förutsättningarna var dock inte världens bästa. Det blev äkta vintercykling idag. Nytt köldrekord blev det, temperaturen visade som lägst 17,5 minusgrader – inga problem för jag var påbyltad. Däremot började jag frysa lite om fötterna de sista 20 minuterna. Väglaget bjöd på en mycket varierad kompott. I princip var väl drygt 90% av min väg till jobbet hyfsat OK eller bättre. Men vägen kantades också av upplagda snövallar som korsade cykelbanan. Det fanns även ställen där snövallarna hindrade mig från att komma av cykelbanan för att korsa en väg. På vissa ställen fick jag lyfta cykeln över snövallarna och på ett annat ställe var det en sträcka på ca 150 m som var helt oplogad och jag fick snällt leda cykeln. Jag kunde inte hålla alltför hög fart heller, snön som låg på marken var lite lätt packad men inte så hårt och när hjulen skar igenom så släppte det vilket ledde till att jag fick lite kast med bakhjulet ett par gånger. Det var dock ganska enkelt att parera om farten inte var så där superhög. Så det blev en ganska strapatsrik cykling ändå i en icke allt för hög hastighet, men så tog det en och en halv timma också.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 januari, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
