RSS

God morgon varma mask

14 Jan

Det var kallt igår när jag cyklade hem men det vara kallare i morse. 9 minus visade temperaturen på min Garmin Egde under färden. Underlaget var torrt och fint med undantag för lite isfläckar här och var vilket manade till försiktighet. Bara för att jag cyklar på dubbdäck så kan jag ju inte ösa på som om det vore sommar ute. Denna morgon provade jag att använda mina airtrim-mask. Airtrim är en värmeväxlare som gör att inandningsluften förvärms och jag slipper dra ner svinkall luft direkt ner i mina lungor. En grymt bra lite grej. Jag har faktiskt varit ute i 22 minusgrader och sprungit med denna mask utan problem. Den visade sig även funka bra under cykling och ihop med mina skidglasögon som jag använder nu under den kallare delen av året. Att cykla i kyla är faktiskt inga som helst problem om man har rätt utrustning på sig (och på cykeln). Imorgon lär det bli ännu kallare och då får jag väl mycket bra användning för denna lilla mask.
Viktminskningen går nedåt om än i sakta mak, jag tänkte dra igång en så kallad vit vecka igen för att boosta upp det hela. Helgerna som varit har ju inte direkt gynnat denna aktivitet. Med lite pendelcykling skall jag väl bli av med lite dökött i alla fall.

vlcsnap-00020

Vintercyklist

airtrim

Airtrim

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 januari, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
