RSS

Bättre väglag

12 Jan

Gårdagens cykling hem var något bättre. Trafikkontoret hade varit ute och röjt vägar men kvalitén på detta var inte den bästa. På hemvägen provade jag den nya GC-bron över Lundbyleden till Lindholmen och det var OK, men den vägen hem hade sina för och nackdelar. Fördelen var att cykelstråket är ganska brett, rakt och flackt vilket gjorde att det gick att hålla ett ganska bra tempo under en längre tid. Däremot gör den lite extraslingor vid ett par ställen som förlänger sträckan hem med ca 800-900 m men som sagt kompenseras detta av att det blir en mer kontinuerlig cykling i något högre tempo. Den stora förtjänsten blir att jag slipper Hjalmar Brantingsplatsen. Det som var konstig var att när jag kommit av bron och cyklat i en lång krökning så tog cykelbanan helt plötsligt slut och jag befann mig ute på Cronackersgatan. När jag väl kom hem var jag trött som fan. Jag hade ju bara sovit 2 timmar natten till måndag och jobbat 12,5 timmar på söndag. Att få igen ögonlocken igår var alltså inget större problem. I morse var det nollgradigt ute igen och under eftermiddagen utlovas snö. Denna morgon var det betydligt mer ren asfalt att cykla på och det gick ganska geschwint att cykla till jobbet trots dubbdäck. Endast 68 minuter. Redan andra dagen börjar vanan och rutinen med cyklingen sitta, vilket känns bra. Det som återstår nu är att luska ut den nedre temperaturgränsen för pendelcykling. 8 minusgrader (strax innan jul) är mitt köldrekord. I slutet av veckan skall det bli kallare. Då blir det till att bekänna färg. Hårt liv för en blivande farfar (och blivande stålfarfar?). Jag kommer fortsätta att utvärdera cykelradarn, hittills är den ganska OK. Jag har känslan ”vill ha” men inte känslan av att ”måste ha”.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 januari, 2016 i Diverse, Träning

 

2 svar till “Bättre väglag

  1. Jan Flyrin

    12 januari, 2016 at 18:11

    Heja heja Stålfarfar, odla gärna ett sånt stort grått skägg som han hade!

     
    • Ultrastefan

      12 januari, 2016 at 21:20

      He-he. Nästan ett mission impossible. Frugan gör ju allt för att jag skall bli av med mitt lilla haksägg… 🙂 /S

       

Kommentera

 
