RSS

Årets första pendelcykling

11 Jan

Så var årets första pendelcykling igång. Jag startade i tung fallande blötsnö, temperaturen låg runt nollan och det låg ett lager blötsnö på backen. Hela färden till jobbet idag bestod i att plöja genom blötsnö och modd. Det fanns bara ett ställe där jag hade ren asfalt under mina dubbdäck och det var på Stålhandskegatan och Herkulesgatan, där jag cyklade ute på själva gatan för jag var evigt trött på detta plogande genom modd. Dagen till ära invigde jag också den Garmin Varia Bike radar som jag har fått låna av Sävedalens Cykel och skall vara testpilot på ett par veckor. Första intrycket av den blev positivt men jag ser också situationer där jag inte riktigt kan lita på den. Längre fram kommer jag att göra en rejäl utvärdering av denna pryl. Men helt klart var den riktigt värdefull vid ett par tillfällen. De sist 5 kilometerna idag gick på cykelbanor som varit totalt oplogade sedan snön föll och framhjulet spårade och kastade hela tiden mellan uppkörda moddvallar. Hade jag inte haft dubbdäck idag vete 17 hur det hade gått. Och är inte alla denna modd och banorna plogade och fixade till det fryser imorgon kväll kommer cyklingen att bli ett riktigt äventyr. Bilden nedan får illustrera hur det såg ut (tyvärr lite suddig av vatten på kameralinsen). Den är tagen på GC-banan mot Torslanda utmed väg 155 (Öckeröleden). Så här såg det i princip ut från Bräckevägen och hela vägen till Arendal, Oljevägen – inte minst.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 januari, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
