RSS

Snöcykling

09 Jan

Jag var ute på en kortare provtur idag med pendelcyklingen för att sätta allt på plats inför måndagens pendelpremiär. Partille kommun och snöröjning är som vanligt ett fullständigt miserabelt kapitel. GC-banorna var bedrövligt usla. Vissa sträckor var plogade men igensnöade igen. Borta på Göteborgsvägen i Sävedalen övergick snöröjningen på GC-banan till en icke-röjning och ett enda stort skämt. Inför tunneln under E20 hade snöröjarna bara lämnat en stor vall när de stoppade inför tunneln. Det låg flera snövallar på GC-banan vid korsande bilvägar. Helt plötsligt var gångdelen av banan röjd och sandad med påföljden att det låg stora snövallar på cykelbanan som jag blev tvungen att forcera. Suck. Färden gick ner till Sävedalens Cykel och Sport där Mackan hjälpte mig att lufta bromsen på bakhjulet som nästan inte tog alls på vägen dit. Men nu är det fixat! Cykel är i ordning inför måndagen. Jag inser att det kommer åtminstone ta 1½ timma ut till jobbet på måndag. Men jag ser fram emot måndagen ändå.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 januari, 2016 i Diverse, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
