RSS

Cykelvård

05 Jan

På eftermiddagen blev det lite cykelvård. Efter att ha tvättat cyklarna under mellandagarna och låtit de stå och torka i uterummet tog vi nu ut dessa i trapphuset där vi höll på med lite meck. Carina fixade sin punka på sin cykel och jag gjorde en genomgång, smorde kedjan och monterade fästet till cykelradarn som jag tänkte prova under januari. Ett hinder är att pakethållarväskan skymmer radarn men jag skall om det funkar ändå. Tvivlar på det, annars får jag hitta ett annat sätt att montera den. Jag skall även byta bromsklossar också, men det får bli en senare uppgift. Nu är min Black Beauty redo för pendelcykling 2016. Funderar även på att köpa ett hjulpar till för snabbt byte mellan vanliga däck och dubbdäck. Det kan vara värt den kosnaden i längden.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 januari, 2016 i Diverse, Prylar

 

Kommentera

 
