RSS

Dubbelpass

03 Jan

Så var årets första (men inte sista) dubbelpass avklarat. Carina skulle ner till Kristinedal och simma. Då hakade jag på med att ta ett löppass dit ner för att sedan hoppa i bassängen. Vägen ner till Kristinedal gick bra, kanske lite segt. För första gången på jag vet inte hur länge hade jag på mig min löparrygga med ombyte och lite annat smått och gott. Vinden var måttlig och jag hade den i ryggen. Temperaturen låg på 3 minusgrader och det var halvklart ute, där solen emellanåt tittade fram. Ett riktigt trevligt löparväder med andra ord. När jag började springa med min rygga fick jag omedelbart tillbaka den där gamla ultrakänslan igen. Det kändes underbart. Trots segheten så snittade jag på 7:30 tempo på den ganska exakt 7 km långa sträckan. Helt OK.

Sedan var det ombyte och hopp ner i bassängen där Carina redan var igång. Denna gång fick jag även testa mitt nya pulsband från Garmin som mäter puls under simningen och är gjord så att den inte glider ner mot magen när jag vänder och skjuter ifrån kaklet. Det funkade alldeles utmärkt och för första gången har jag äntligen en riktig pulsmätning under simpasset, något som jag har saknat. Jag simmade en tusing men lade ganska mycket fokus på att sätta tekniken.

Så överlag blev detta dubbelpass riktigt lyckat och jag hoppas på att få till flera sådana pass. Innan jag lämnade Kristinedal passade jag även på att lösa ett 10-kort. Det är ju nya fräscha pengar inne på vårat friskvårdsbidrag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 januari, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
