RSS

Sylvesterloppet

31 Dec

Årets sista dag och det skall naturligtvis vara en värdig avslutning på året. Då passar Sylvesterloppet utmärkt. En stilla 10-kilometare i centrala Göteborg. Banan är väldigt platt men lite tråkig. Fast sådant får inte spela någon roll. Sylvesterloppet är den första avstämningspunkten i min raceplan till Kalmar där jag skall få den ultimata hämnden och den ultimata upplevelsen 2016 – Projekt RIK (Revenge In Kalmar). Löpningen gick väl ganska bra och som väntat höll jag ett måttligt tempo. Mitt tidigare mål att gå under 70 minuter har jag fått skippa sedan länge. Kanske skulle 75 vara mer rimligt. Det visade sig stämma ganska bra eftersom jag sprang in på 1:15:28. Min Garmin visade 10,29 km och ett snittempo på 7:21 vilket låg i paritet med förrgårdagens träningspass. Inget woow, men helt godkänt. Jag har ju bara lyckats värka fram mycket ynkliga 430 km under 2015. Verkligen inte mycket att hurra för. Däremot har det blivit mer cykel – 4370 km – det mesta pendelcykling.

Hur som helst kändes det ganska bra att få springa även om det kändes lite avslaget och det var kul att få tillbaka den där nummerlappskänslan igen. Vädret var fint 4 plusgrader och halvklart. Däremot en liten naggande motvind upp till Korsvägen och på upploppsrakan. Så nu lägger jag år 2015 till handlingarna. Nya tag nästa år! Och jag önskar alla som läser här (och Er andra också) ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

1653913_10153776219262416_7287352179683413425_n

Medaljen bärgad på Sylvesterloppet.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 december, 2015 i Diverse, Tävling

 

Kommentera

 
