RSS

Lunchlöpning

29 Dec

En fin dag idag och till min stora förtjusning stod lite lunchlöpning på schemat. Jag sprang den vanliga 6,5 km långa Kåhögsrundan. Det var en viss skillnad mot i förrgår då jag klafsade fram i blötsnön. Dagens runda var ca 8 minuter snabbare. Inte så konstigt med ren och fin asfalt och en måttlig vind. Sådant gör ju inte saken sämre. Jag bestämde mig för att försöka trycka på så mycket som jag vågade och som jag kommer att göra maximalt på Sylvesterloppet i övermorgon. Det blev egentligen inte så mycket mer än förra gången. Hamnade återigen på lite drygt 85% av maxpuls i snitt och hade väl Borg 18 – ungefär. Det kändes naturligtvis lite jobbigare men ändå fullt hanterbart. Jag rasslade runt på 46 minuter, dvs i 7:12-tempo och det är väl vad jag maximalt kan räkna med i övermorgon. Vackert så. Återhämtning gick ganska snabbt och trots den lilla extra ansträngningen kände jag inga större problem, vare sig med andning, hjärta eller taskiga knän. Mitt mål på Sylvesterloppet att komma under 70 minuter kan jag nog glömma. Skulle jag hålla dagens tempo på nyårsafton kommer jag att landa på 1:12. Så 1:15 är kanske mer realistiskt, så under det kommer jag att vara nöjd. Det viktigaste är dock inte tiden i sig utan att jag får en bra resa. Detta med tider kommer av sig själv längre fram. Så årets näst sista löppass är därmed lagd till handlingarna.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 december, 2015 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
