RSS

Jag skall bli Farfar!

28 Dec

Wooow! Jippiii! Vilka nyheter som landade idag. Det knackade på dörren och där stod en av mina goa killar med sin käraste, båda med världens bredaste leende på läpparna. Väl innanför dörren räckte han fram ett litet etui med en cigarr. Det tog faktiskt några sekunder innan polletten trillade ner under tiden iakttogs jag intensivt. När alla ledningar var inkopplade och jag fattade läget utbröt ett kramkalas. Jösses! Jag skall bli farfar (morfar kommer jag aldrig att bli) i slutet av juli 2016.

Eftersom jag satt och jobbade och hade tänkt mig detta som en fikapaus (de kom vi tre-tiden). Fast den fikapausen lite längre än en kvart och efteråt var jag så till mig i trasorna att jag kunde inte fokusera på någonting. Det var bara att stänga butiken – jag startar lite tidigare imorgon för att kompensera mig. Men sedan detta glada besked har tankarna snurrat. Farfar!? Nu kände jag mig verkligen gammal, men inte på något negativt sätt – tvärtom! Tänka sig! Det kommer att ta ett tag att landa denna angenäma tanke. Det blir mer och mer uppenbart att 2016 kommer att bli ett riktigt händelserikt år och nu inser jag också att jag kommer att gå i mål på Ironman i Kalmar som farfar! Idag är jag riktigt glad och stolt! Detta räddade dagen, definitivt!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 december, 2015 i Diverse, Familj och Vänner

 

Kommentera

 
