RSS

Vintersolståndet

22 Dec

Nu är dagen kommen! Den dag som egentligen är värd att firas under denna mörka vintermånad – vintersolståndet! Årets kortaste dag. Vintersolståndet inträffade någon gång vid 6 tiden i morse. Även om det inte märks direkt på stubben så kommer nu dagarna att bli ljusare och ljusare. Det är väl först i skarven januari/februari som det börjar att märkas på allvar. Men i mitt sinne så ljusnar det mycket fort kan jag lova. Detta är min absoluta favoritdag under vinter. Att det dessutom inte är ett snökorn på backen ute gör inte saken sämre (inte för mig som avskyr snö). Att kunna cykla och springa på barmark värderar jag högre än en fjantig vit jul. Med andra ord, det finns all anledning att känna sig uppåt idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 december, 2015 i Diverse, Vardag

 

Kommentera

 
