RSS

Trist dag idag

17 Dec

Idag är det den 17 december. En dag som i min värld inte har inneburit glada saker i mitt liv. Det sämsta minnet är att min far gick bort just denna dag och detta brukar vara en dag då jag inte är på hugget och speciellt uppåt. Det brukar även vara en otursdag för mig. Det värsta exemplet var att jag blev uppsagd från CAP en gång i tiden för att nämna något. Idag ute i fikarummet tappade jag min fina Badwatermugg i golvet som gick i kras. Varför just denna dag!? Arrrggh! Några minuter innan hade jag skrivit i ett mail till Carina att det är dags att släppa sådant här och inte haka upp sig på sådant. Dessa ord fick jag alltså mer eller mindre omgående äta upp. Så där dök min positiva sinnesstämning ner i gropen igen.

Även cyklingen denna morgon gick segt och var totalt oinspirerad i ett duggregn och 4 plusgrader. Något säger mig att jag skall i säng tidigt ikväll och få slut på denna eländiga dag, till skillnad från gårdagen som innehöll en god jullunch och en trevlig kväll med mina LEK-vänner. Nu är det bara denna dag och imorgon som jag cyklar till jobbet. Sedan är det pendlingpaus till början av januari.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 december, 2015 i Diverse, Gnäll, Träning

 

Kommentera

 
