RSS

Kall cykling

16 Dec

Brrrr! Det var kallt i morse. 4 minusgrader, men det gick ju det med. Fast jag skall villigt erkänna att jag var vääääldigt seeeeg och hade inte den minsta lust att cykla. Men så gick det runt i skallen: ”make a plan and stick to it!” OK då! På med hela vinter-mekanot av kläder och iväg Det tog nog 10 minuter innan jag piggnade till på allvar, sedan gick det bättre. För att inte prata om då jag kommer fram till jobbet, då är jag jäkligt nöjd och en varm dusch eliminerar direkt allt missmod. Det är ju så att när jag väl är nere i Kalmar så kan jag inte köra ”jag-har-ingen-lust”-svängen. Då gäller det att bita ihop och ta sig igenom. Vila får man gör när man kommit i mål. Just nu är trötthet lågprioriterat. Samtidigt vet jag ju om att det är idag och två dagar till, sedan får jag vila och jag kan samtidigt titulera mig åren-runt-cyklist.

Igår kom det hem en massa varor som vi beställde från mat.se. Vi lade en jättebeställning inför julhelgen och ge mig en enda anledning till att jag skall knô och trängas i en matvaruaffär med en massa stressade människor för att sedan kånka hem alltihop, när jag beställer hemma i soffan och får allt hemkört till dörren. Det enda som skall kompletteras och köpas live i butik är julskinka, lite grönsaker och lite mjölk. That’s it! Grymt bra och jag sparar både tid och nerver på det tilltaget. Att nå den nedre köpgränsen på 500 spänn är ju inga som helst problem. Dessutom behöver jag inte vela till butiker på vardagar när jag cyklar, bara att cykla hem duscha och göra något annat vettigt än att ränna i en butik.

 
1 kommentar

Publicerat av på 16 december, 2015 i Diverse, Hemma, Träning

 

Ett svar till “Kall cykling

  1. Jonas - Mat.se

    5 januari, 2016 at 12:10

    Hej Stefan!

    Kul att du uppskattar vår tjänst att beställa hem mat online och våra matkassar via http://www.mat.se.

    Lycka till med löpningen

    /Jonas Mat.se

     

Kommentera

 
