RSS

Redo för vintern

13 Dec

Idag har städningen fortsatt med oförminskad tjusning och nu är 80% klart. Vi sätter resten på plats nästa helg (lördag). Jag har också hunnit med att vara i kontakt med en av arrangörerna till Team Rynkebys 15 timmars spinning i Nordstan till förmån för Barncancerfonden. Det är två hinder som måste övervinnas. Jag måste få en cykel (besked imorgon) och jag måste få ledigt från jobbet (vet jag imorgon). En annan sak jag gjort idag utöver städning är att jag har lagt på dubbdäck på cykeln, så det blir till att åka dubbat denna sista cykelpendlarvecka för året (förutom torsdag om det funkar). Jag hade hoppats på dubbfritt även denna vecka men det sket sig. Å andra sidan har jag nu piggarna på när jag börjar jobba efter nyår. Det var ett jäkla jobb att få på dubbdäcket på bakhjulet. Det gick ju bra efter en mindre brottningsmatch. Mina Schwalbedäck är ganska styva och inte lätta att jobba med. Av någon skum anledningen gick det som en dans när däcket skulle på framhjulet. Men nu är jag redo.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 december, 2015 i Diverse, Hemma, Prylar

 

Kommentera

 
