RSS

Griscykling

10 Dec

Usch! Vilken jäkla griscykling det var till jobbet i morse. Regn och motvind med upp till 20 m/s i byarna. Jag fick verkligen veta att jag levde. Denna morgon var det inte roligt att vara cyklist men det är ju bara att bita ihop och hacka i sig. Vad gör man inte för att få en trevlig resa i Kalmar. Lite motvilligt måste jag erkänna att jag trots allt hade några små dubier om att cykla i morse. Dessa fientliga och nedbrytande tankar kunde jag dock slå ur hågen ganska snabbt. Hur som helst, det var inte en enda meter gratis denna morgon och normalt sett där jag rullar nerför fick jag trampa för att hålla upp någon form av hyfsad fart. Medelhastigheten ut var endast låga 16,5 km/h. Oljevägen skall vi inte prata om. Den är ett kapitel för sig och jag har utvecklat en slags hat-kärlek till denna sträcka. Under tiden jag trampade tänkte jag på hur bra jag skulle känna mig när jag väl var framme och så var det ju också. En varm dusch och lite näring gjorde mig som en ny människa igen och jag kan leende konstatera att jag har denna vind på hemvägen – i ryggen. Det tog 1 tim 20 min ut, det borde gå fortare hem. Life is good.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 december, 2015 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
