RSS

Vad gormar du för?

30 Nov

Efter en lång, social och trevlig helg är det åter start på en ny arbetsvecka. Under natten har stormen Gorm (vilket löjligt namn) dragit förbi men håller oss fortfarande i ett visst grepp. Och naturligtvis av alla dagar skulle jag inte cykla till jobbet, det hade varit kul att få ta den utmaningen. Nope. Nu på morgonkvisten har jag varit hos min sjukgymnast och lite senare idag kommer en taxi att hämta mig för att transportera ut mig till Landvetter för vidare befordran till Wroclaw i Polen. Jepps. En tjänsteresa, som jag dock hade kunnat vara utan eftersom värdefull träning går åt h-e. Jo. Jag vet hur det blir under sådana resor. Jobba, jobba, jobba och sedan förväntas man att vara social och följa med sällskapet ut för att äta. Tid för träning? Nada! För säkerhets skull tar jag ändå med mig träningskläder. Hoppet är ju det sista som överger mig. Jag ser mest fram emot att få komma hem. Inte bara för att jag är lite hemmakär men även för att jag har då förbannat mycket att göra på hemmafronten. Jag hade hellre sett att denna resa hade blivit av en månad tidigare. Det stör min privata planering en hel del. Men det är bara att hacka i sig och gilla läget. Och det ska trots allt bli trevligt att få träffa mina utländska kollegor, det är ju inte varje dag det sker…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 november, 2015 i Diverse, Jobb

 

Kommentera

 
