RSS

Halkfritt

24 Nov

Det var då själve f.. vad det var svårt att få en blund i ögonen igår natt när dessa jäkla byraggare åkte runt på K-Rautas parkering och sladdade. Enda syfte var att för oväsen. Jag har sällan skådat en sådan intelligensbefriad aktivitet. Till slut var det bara att ringa polisen och be dom få bort detta sladdande drägg. Det är ju inte första gången jag ringt polisen om detta. Om de nu håller på fram till klockan nio – OK då. Men att hålla på vid midnatt och därefter är inte OK och det är bara för att jävlas.

Nattens övningar hindrade mig dock inte för att kliva upp och häva mig upp på cykeln för att trampa till jobbet. Det känns konstigt att både åka bil och kollektivt (det sistnämnda är dessutom väldigt sunkigt med alla snörvliga passagerare. Inga minusgrader och ishalka denna morgon, bara plusgrader. Däremot var det (som vanligt) en hel del vind och även regn. Regnet kom innan jag hann halvvägs och fortsatte med oförminskad tjusning. Regn och motvind på Oljevägen gör att man blir medveten om sin existens. Det skall tydligen regna på hemvägen också sa en arbetskamrat. Och…?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 november, 2015 i Åsikter, Diverse, Träning

 

Kommentera

 
