RSS

Kylig morgon

20 Nov

Äntligen fredag! Jag älskar denna dag, speciellt framåt 17-tiden. Igår fick jag ett bryt på hemvägen. Nästan hemma svängde jag ner till en tunnel som gick under en väg. Nerfarten dit är en skarp kurva med nivåskillnad. Precis vid infarten var tunneln avspärrad. Varför i h-e kunde de inte satt den avspärrningen där uppe innan man svängde av!?

Morgonens cykling blev kylig. Temperaturen låg på nollan men som tur var så var det torrt ute på vägarna. Vintern är definitivt på väg. I gengäld var vinden svag idag och det gick väldigt geschwint att cykla till jobbet för en gångs skull. Cykelrutinen sitter där och det blev en ganska odramatisk cykling, bortsett från en buss från Västtrafik (vad annars) som fick för sig att leka sheriff på Bräckevägen.

Jag kan även konstatera att mitt blodtryck har börjat stabilisera sig en hel del vilket gör att jag kan lugna mig ett par hekto. Jag har insett att jag varit ganska speedad den senaste tiden men jag kan banne mig inte begripa varför, eftersom det egentligen inte funnits någon orsak till det. Men nu och fram till mitten av december kommer jag att vara speedad fast det är mer ett medvetet val. Belöningen kommer veckan innan jul, då skall allt stök, alla måste etc vara avklarade och det bäddar för en lugn och stressfri jul. Men nu skall jag jobba lite.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 november, 2015 i Diverse, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
