RSS

Mörkt, men ljust

19 Nov

Igår kväll var det trötta duon som var hemma. Jag kom hem senare efter att ha varit på årsmöte och efter en cykling i ett sjujäkla regnväder, dock var jag tacksam för medvinden. I soffan satt en trött fru och jag kunde själv konstatera att jag inte var så vidare värst pigg heller för den delen. Så strax efter klockan nio låg vi i sängen och det tog inte så många minuter för oss båda att somna. Jag sov hårt i natt och vaknade inte en enda gång. Undrar inte om det fanns rester av föregående veckors bacillattacker.

Vädret i morse var blåsigt och mulet. Det skulle inte vara så mycket vind. Tjena! Det blåste 6 m/s i medelvind men i byarna blåste det 20 m/s! Detta fick jag med all önskvärd tydlighet känna på denna morgon. Men jag cyklade i alla fall.

Trots att vi i princip befinner närmast befinner oss i årets mörkaste del, känner jag mig ganska uppåt, tros att jag är trött (mentalt). Det kommer att bli ett spännande 2016 som jag ser fram emot, med Ironman och ny arbetsgivare (bara jag får löst pensionsfrågan). Nu gäller det att försöka flyta på denna positivietsvåg – i alla fall fram till hjul.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 november, 2015 i Diverse, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
