RSS

Sakta men säkert

13 Nov

Jag börjar bli van nu – att äta motvind till frukost. Idag kryddades det med lite regn också. Inga problem för mig när jag har bra kläder för ändamålet. Vindbyarna var extra vresiga idag när de kom från syd och jag höll faktiskt på att blåsa omkull 2 gånger. Hade jag suttit på Skuggfaxe hade jag nog också blåst omkull, det är jag ganska övertygad om. Idag som igår gick det riktigt bra i trafiken ändå med undantag av Västtrafik. Normalt sett hatar jag att generalisera men i fallet Västtrafik börjar jag närma mig det epitetet även om jag inte kommer att generalisera till 100%, det finns faktiskt bra förare också. Men tyvärr är ett stort antal av dessa busschaufförer av en kvalité som lämnar allt övrigt att önska, speciellt när det utstuderat försöker ställa till problem för mig som cyklist och det är ganska uppenbart att de gör så. I morse hade jag bara en incident (på Hjalmar Brantingsplatsen), igår hela 5 incidenter. Jag vet inte varför denna trafikgrupp utmärker sig som de gör eller om det står i deras anställningsavtal att de skall vara hänsynslösa. Men som sagt, jag vill understryka att det gäller inte alla. Det finns en klick där som sköter sig.

Hur som helst jag kom helskinnad fram trots att det är fredagen den 13:e, nu gäller det bara att ta sig hem också men det blir nog inga problem.

Hälsoläget är bättre men inte helt 100%. Blodtrycket har börjat röra sig ned mot acceptabla nivåer (under 120 systoliskt). Vikten far lite upp och ner och mest beroende på ”störningar” i min vardag som gjort att jag tappat kontinuiteten med FitLine. Detta håller jag dock på att stabilisera igen. Jag har fortfarande en konstig känsla i skallen. Det känns som om jag har lite lätt huvudvärk men samtidigt har jag det inte. Jag vet inte riktigt hur jag skall sätta ord på det men jag hoppas Ni förstår ändå. Så med andra ord är jag sakta men säkert på väg tillbaka på banan igen. Min erfarenhet denna gång är att detta med återhämtning numera tar lite längre tid än vad jag är van vid, fast det är väl så när jag börjar närma mig de 60.

I kväll blir det fredagsmys på restaurang USA Today i Partille där jag skall svinga en bägare med mina grabbar. Det var alldeles för länge sedan vi gjorde detta. Bättre sent än aldrig.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 november, 2015 i Familj och Vänner, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
