RSS

Varm morgon

10 Nov

På hemvägen igår fick jag även testat min nya cykeljacka i regn och jag kan bara säga: woow! Den var superb. Det blev lite sent hem igår eftersom jag körde över Backaplan på hemvägen och smet in på Sportson. Tyvärr i oförrättat ärende. Att det regnade ute bekom mig inte enda dugg. Men det är mer krävande att cykla i regn och mörker. Mötande bilar som bländar gör att jag har svårt att se mörklagda fotgängare (utan reflexer). Det blev stundtals lite jobbigt men jag vänjer mig väl antar jag. Morgonens cykling var ungefär som gårdagen fast mot vinden var inte lika tuff men inte mindre jobbig för det. Det var dessutom en varm novembermorgon – 11 plusgrader! Minsann. Jag undrar när minusgraderna skall komma och det börjar bli dags att lägga på dubbdäcken. Det mest glädjande idag var att jag vaknade upp med ett normalt blodtryck igen (110 systoliskt) och jag hoppas verkligen att detta håller i sig nu.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 november, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
