RSS

Där satt den!

09 Nov

Hurra! Idag har jag pendelcyklat till jobbet! Den satt jävligt långt inne. Men! Jag valde inte rätt väder för det hela. En västlig vind på 12 m/s och 24 m/s i byarna gjorde att jag fick svälja en hel del luft på vägen ut. Jag hade ju lovat att ta det lugnt och det löftet höll jag med hjälp av motvinden och snitthastigheten var endast mediokra 16,6 km/h. Inte en meter gratis. Fast denna dag brydde jag mig inte det minsta om att det blåste. Jag satt där på min cykel och bara njöt att äntligen få komma ut och cykla igen. Även min nyinköpta jacka invigdes idag och den var milt uttryckt jäkligt grym och kan läggas till kategorin – en av mina bättre inköp detta år. Nu skall jag sakta men säkert komma in i cyklingen igen och återuppta min resa till Kalmar, där jag senast släppte den. Det är inte fråga om att träna ikapp. Bara att plocka upp den tappade tråden och fortsätta. Även min nya pakethållarväska invigdes idag och den var klart bättre än den gamla Biltemaväskan jag hade innan och som börjar visa tecken på att ge med sig.

Tyvärr blev jag ändå tvungen att ta huvudvärkstabletter nu på förmiddagen när skallebonken kom krypandes. Mitt blodtryck låg på hyfsad nivå i morse och jag hoppas nu att min bacill sjunger på sista versen. Det är nu dags att ta ny tag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 november, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
