RSS

Handla på ICA

24 Okt

Vi är precis hemma efter att ha varit på ICA Maxi i Allum och veckohandlat. Normalt springer vi inte ner dörrarna i detta köpcentrum. För min del går jag inte dit förrän det är absolut nödvändigt. Nu när vi väl gick dit hade vi valt fel tillfälle eftersom det var lönehelg och med andra ord fullt av folk. Då gjorde vi insikten att vi skulle ju naturligtvis lag en beställning på mat.se som vi normalt annars gör. Nu var vi där och det var ju bara att fullfölja uppdraget och som Ni kan konstatera av detta inlägg så ”överlevde” vi också för den delen.

Det här låter löjligt (och kanske är det också). När jag kom in på ICA var det full julskyltning! Hallå! det är den 24 oktober idag! Julen är den 24 december! Varför i helvete skall man dra gång den här skiten över två månader innan en högtid!? Jag tycker faktiskt att det är ganska osmakligt. Att man startar upp den första advent är helt OK, det hör ju december månad till, men att starta över två månader innan, det är ta mig fan helt hysteriskt! Nu kunde vi gå omkring där bland allt jul-tingel-tangel. Luciadräkter, julgransdekorationer och fan och hans mormor. Det låter kanske löjligt men detta gjorde faktiskt att jag fick ett stresspåslag. Jag vet, men det blev så på mig. Kanske för att jag just nu befinner mig i en stressig situation i mitt liv med en massa måsten runt omkring mig som jag gör allt jag kan för att bli av med. Julen var förut normalt ett stressmoment för mig men jag har tagit befälet över den helgen och styr den som jag vill ha den och det är skönt. Den tiden då jag flängde runt som ett torrt skinn mellan olika aktiviteter är förbi. Nu är julen för mig en återhämtningsperiod efter höstens alla ox-veckor. Julklappar? Nix pix! det där tramset har jag avskaffat för länge sedan, bara där lättade en tung börda från mina axlar. Det enda julstöket jag skall göra är att helgen (tredje advent) julstäda lägenheten och då skall det städas. När julehelgen sedan inträder kan jag luta mig tillbaka och njuta av julefriden som det är tänkt. Den 23 december kommer mina kids hem till mig och vi käkar (det enda måste jag har och som jag verkligen känner för). Sedan är det en lugn, rofylld och måste-befriad julhelg som kommer. Men vad f-n!? Sitter jag här och skriver om julen nu. Nix! Skärpning!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 oktober, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
