RSS

HCL

22 Okt

Idag är jag en latmask, jag tog bilen till jobbet. Orsaken är att jag skall på mitt första medlemsmöte med Hjärt- och Lungsjukas förening där min läkare Anna-Clara Collén skall hålla föredrag om aortadissektion och blodtryck. Men jag lovar! Imorgon blir det cykel! Det har hänt en himla massa under de tre dagarna jag var på kurs då AB Volvo gick ut med att Indiska HCL var den nya köparen, partnern eller vad man nu vill kalla det. Jag har läst mycket info om detta på vårat intranet och kollat av webben för att se på deras hemsida vad det är för några djupingar. Jag måste ju faktiskt säga att jag blir ändå ganska positivt överraskad. När jag från början hört talas om denna affär var jag milt uttryckt väldigt negativ. Dock under resans gång och ju mer information jag har fått så har jag svängt i min negativitet till att bli uttalat positiv. Jag tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra om jag skall vara uppriktig och det känns som om det finns en hel del nya möjligheter för att kunna få ett bra arbetsliv de sista åren fram till pension. Två saker vet jag fortfarande inte. Det ena är om jag är med i scoopet, dvs gå över till HCL eller inte (väldigt mycket talar dock för detta), det andra är var jag kommer att sitta rent fysiskt. Vi får se. Men jag kunde aldrig i min vildaste fantasi drömma om att få en indisk arbetsgivare (om det nu blir så).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 oktober, 2015 i Jobb

 

Kommentera

 
