RSS

En lång dag

20 Okt

Vilken lång dag det blev! Först en hel dag ute på Stenebygården i Tuve för första dagen av två på min BAM-kurs. Kursen var inte riktigt vad jag hade väntat mig men det blev ändå en riktigt intressant kurs som engagerade mig. Jag trodde att det skulle vara mer om skyddsombudet och dess roll. Men här fokuseras det mer på den fysiska och psykiska arbetsmiljön och vad det som är att tänka på rent praktiskt. Mycket bra! Det konstiga var att jag åkte bil och det kändes faktiskt ganska konstigt. Carina hängde med och hoppade av precis utanför Hennes jobb, det var ju på vägen dit. Väl framme så slog det mig att det var en konferens och träningsanläggning. Mycket riktigt. Ett fint gym med dusch och omklädning. Nästa tanke blev ju ganska given! Jag cyklar dit! Så nu är hojen packad och klar och jag har plottat ut min cykelväg på min Garmin Egde och det är bara att följa. Precis som en vanlig bil-GPS. Väldigt bra!

Dagen avslutades med att Carina och jag gick på ett föreläsningsevent om kosttillskotten vi tar, tillsammans med vår vän Kari. En överraskande bra föreläsning som gav oss en massa bra inputs. En lång men mycket rolig dag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 oktober, 2015 i Familj och Vänner, Hälsa, Jobb

 

Kommentera

 
