RSS

Ny tävling!

18 Okt

Så var det ju detta med min race plan som jag redan babblat om. Nu fick jag en inbjudan till en ny tävling – Borås triathlon. Det finns redan ett triathlon inne i Borås som har tävlingscentrum i stadsparken och går över en sprintdistans. Jag vet inte om den kommer att anordnas 2016 (det är faktiskt en väldigt trevlig tävling). Denna nya tävling går över distansen en halv Ironman (1930 m simning, 90 km cykling och 21,1 km löpning) och tävlingsområdet är förlagt vid Öresjö, norr om Borås och går av stapeln den 18 juni nästa år. Startavgiften är nu 995 spänn. Halmstad triathlon (halv Ironman) 2 veckor senare ligger på 1200 spänn. Detta skall jämföras med den nya Ironman 70.3 i Jönköping (en halv Ironman den också), där startavgiften är 2400 spänn. Så för ca 2100 spänn har kan jag istället köra 2 tävlingar över distansen en halv Ironman. Klart prisvärt alltså. Sagt och gjort. Nu har jag anmält mig till Borås Triathlon den 18 juni 2016 och jag skall hänga på låset och anmäla mig till Halmstad också. Så jag kommer i och med detta ha två stycken distanser på halv Ironman som genomkörare inför Kalmar. Det vore ju fan om jag inte satte Kalmar då.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 oktober, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
