RSS

Varde ljus

14 Okt

I morse när jag cyklade in kom en mötande bil körandes på Herkulesgatan där gatubelysningen var nersläckt (igen). Helt plötsligt slog han på helljuset och ganska omgående fick han smaka på min monsterlampa på 2000 lumen. I nästa ögonblick så bländade han av. Det hade han nog inte väntat sig från en cyklist och vi cyklister skall inte underskattas. Med ett litet varggrin fortsatte jag min färd till jobbet och kände mig riktigt nöjd. Trevlig start på resan också eftersom jag fick sällskap av frugan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 oktober, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
