RSS

Ny månad och nytt kvartal

01 Okt

Nu startar vi upp det sista kvartalet det här året. September har trots allt blivit en hyfsat bra träningsmånad. I alla fall vad det gäller min nuvarande livlina cykling. Totalt har det blivit 17 pendelcyklingar till jobbet (44 km/dag). Inte illa. Simningen och styrketräningen har lyst med sin frånvaro. Löpningen kan betraktas som ett skämt. Ett (1!) löppass på 6,5 km! Men jag har också medvetet valt att ligga lågt med löpning. Efter måndag (5/11) då jag har varit hos ortopeden. Månaden inleddes (naturligtvis) med en pendelcykling som var OK. En mild morgon (13 grader) dock med en hel del motvind. Som tröst fick jag grön våg på min väg till jobbet, även vid Svingeln och Centralstationen. Häpp! Det händer inte ofta, kan jag lova! Ser fram mot medvinden hem. Jo! Jag fick äntligen ihop min inlämningsuppgift igår efter sju sorger och åtta bedrövelser. Vilken lättnad!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 oktober, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
