RSS

Invägd

30 Sep

Det blev en lugn och fin pendelcykling med frugan i morse. Vädret var inte lika fint som igår men helt OK. Den kära gamla motvinden på Oljevägen väntade som vanligt på mig. Jag var seg i morse eftersom jag kom i säng ganska sent. Orsaken är att jag sliter med min inlämningsuppgift, det är en riktigt ”pillig” uppgift. Mycket testa fram och tillbaka, ändra, göra om osv. trial and error så det bara stänker om det med andra ord. Igår fick jag ett litet fodrat kuvert som innehöll ett handledsskydd jag har beställt för mitt karpaltunnelsyndrom (domningar i handen). Och woow! Vilken skillnad! Jag trodde inte det skulle göra så mycket! Så nu har jag ytterligare en attiralj på mig när jag ska sova. Det känns som jag har en hel rehab-butik på mig nu för tiden. Men jag sover bra.

Min FitLine-kur rullar på. Jag gjorde en mätning på en tanita-våg igår och den mätningen visade på en intressant detalj. Jag hade tappat 1,9 kg i kroppsvikt sedan en mätning två veckor tidigare. Men jag hade även tappat 3 kg fettmassa! Sp det visar att FitLine ger det önskade målet med att få igång fettförbränningen. Jag kan ju inte vara annat än nöjd med sådana resultat. Två månader till skall jag köra detta spår innan jag växlar in på ett ”normalspår” och då skall jag även se hur det har slagit på mitt kolesterol. I övrigt känns det bra. Jag kan utan större problem pendelcykla – som idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 september, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
