RSS

Provcykling

25 Sep

En osedvanligt lugn cykeltur hem från jobbet ner till Hjalmar Brantingsplatsen där jag dockade med Carina och vi kunde pendelcykla hem tillsammans med Carina. Jag kom iväg några minuter tidigare och tog det därför väldigt lugnt på färden. Därför passade jag på att transportera mig på cykelbanor hela vägen (by the book alltså) till skillnad från en vanlig hemfärd då jag kör ute på gatan istället (Bräckevägen, Stålhandskegatan och den sista biten av Herkulesgatan) mest för att se om detta var bättre. Men det var det inte, cykelbanorna höll mestadels sämre kvalité än gatan bredvid. Ojämneheter, grov asfalt (trögrullat), små gropar och kanter. Lägg till fotgängare etc som gör att olycksrisken ökar. Så jag håller mig nog ute på vägen vid de partier som jag brukar köra. Lättare, snabbare och säkrare. Och så är det fredag! Jipiii!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 september, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
